دانلود اینستاگرام Instagram 24.0.0.11.201 برنامه رسمی اینستاگرام برای اندروید دانلود از اینستا(اینستاگرام) - Android Apps on Google Play دانلود استوری اینستاگرام – Android Apps on Google Play دانلود آلبوم محمدرضا شجریان بنام معمای هستی با بالاترین کیفیت/ بهتر موزیک دانلود آهنگ ساغر هستی از هایده از سایت فارس ترانه همراه متن آیا تو آن گمشده ام هستی؟ باربارا دی آنجلیس pdf - دانلود کتاب|دانلود کتاب صوتی| پانته آ جیم هلت: چرا جهان هستی وجود دارد؟ | TED Talk دانلود Bazaar 7.12.2 جدیدترین نسخه برنامه بازار برای آندروید نرم افزار بازار روز همراه - Android Apps on Google Play دانلود Daily Workouts 5.04 نرم افزار تمرینات ورزشی روزانه اندروید سه میلیون دانلود روزانه از Ovi نوکیا دانلود روزانه 6/1 میلیون نرم‌افزار از OVi dlroozane - دانلود روزانه View Channel - Tele-Wall - Telegram Share Service دانلود موبوگرام mobogram دانلود رایگان آخرین نسخه T4.2.1-M10.2 با لینک مستقیم جاروگرام ( تلگرام موبوگرام) – Android Apps on Google Play آموزش زمانبندی دانلود در موبوگرام ؛ دانلود خودکار عکس و فیلم | موبایل کمک مصاحبه رضا رشیدپور با امیر آقایی +دانلود ویدیو ( آپارات ) - سرزه امیر آقایی | تی وی پلاس اولین مجله ویدئویی ایران جزئیات قرارداد چهارصد میلیونی «امیر آقایی» با سازندگان «حریم سلطان» +ویدیو - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و جهان|TABNAK امیر آقایی:در فیلمنامه اولیه «پایان‌نامه» بازی می‌کنم

شایعات غذایی را بشناسید!

شایعات غذایی که تعدادی از آن ها را قبلاًً معرفی کردیم همان باورهای غذایی غلطی هستند که عموم مردم به آن ها باور دارند ولی از نظر علمی هیچ پشتوانه ای ندارند. در مطلب زیر با برخی از این عادت های غلط آشنا شوید. ۱– خوردن چربی شما را چاق می کند، پس برای کم کردن وزن
تاریخ انتشار: دوشنبه، ٢۴ مهر ٩۶

شایعات غذایی که تعدادی از آن ها را قبلاًً معرفی کردیم همان باورهای غذایی غلطی هستند که عموم مردم به آن ها باور دارند ولی از نظر علمی هیچ پشتوانه ای ندارند. در مطلب زیر با برخی از این عادت های غلط آشنا شوید.

۱– خوردن چربی شما را چاق می کند، پس برای کم کردن وزن باید کمتر چربی بخورید.

چربی همان ماده ای است که زیر پوست ما قرار دارد و باعث می شود پوست ما نرم و پف کرده باشد. بنابراین منطقی به نظر می رسد که با خوردن چربی بیشتر، بیشتر پف کنیم و چاق تر شویم! اما این موضوع کاملاً بستگی به موقعیت دارد. رژیم های غذایی که کربوهیدرات و چربی بالا داشته باشند باعث چاقی می شوند. ولی این به خاطر چربی نیست. واقعیت این است که رژیمی با چربی بالا (و کربوهیدرات پایین) نسبت به رژیمی با چربی کم (و کربوهیدرات زیاد) بیشتر وزن کم می کند.

۲– مواد لبنی پر چرب (مثل شیر کامل) سرشار از چربی های اشباع شده هستند و احتمال چاقی و بیماری قلبی را بالا می برند.

اغلب شنیده ایم که مواد لبنی پر چرب از غنی ترین منابع چربی اشباع شده و بسیار پر کالری هستند و برای همین هم باید به جای آن ها از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنیم. اما مطالعات علمی چنین چیزی را نشان نداده اند. هیچ ارتباطی میان خوردن لبنیات پر چرب و بیماری قلبی یافته نشده است و حتی مشاهده شده است که مصرف این محصولات ممکن است احتمال چاقی را کاهش دهد. در کشورهایی که گاوها با علوفه تغذیه می شوند، مصرف لبنیات کامل توانسته است تا ۶۹٪ خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

نکته جالب این است که خواص اصلی محصولات لبنی ناشی از چربی های آنهاست. بنابراین انتخاب لبنیات کم چرب به هیچ وجه فکر خوبی نیست. البته همه این ها به این معنی نیست که باید بروید و مقدار زیادی کره در غذایتان بریزید. اما مصرف مقدار معقولی از لبنیات پرچرب کاملاً سالم است و هیچ خطری برای شما ایجاد نمی کند.

۳– همه کالری ها مثل هم هستند و مهم نیست کالری لازم خود را از چه نوع غذایی تأمین کنیم

این تصور غلط است که همه کالری ها مثل هم هستند. غذاهای مختلف مراحل سوخت و ساز مختلفی را طی می کنند و این موضوع مستقیماً بر چربی سوزی، هورمون ها و بخش های کنترل کننده اشتها در مغز اثر دارد.

برای مثال، یک رژیم غذایی پر پروتئین می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را ۸۰ تا ۱۰۰ کالُری در روز افزایش دهد و اشتها را به طور قابل توجهی کم کند. یک تحقیق علمی نشان داده است که چنین رژیمی باعث شده است مردم خود به خود ۴۴۱ کالُری کمتر در روز مصرف کنند. همچنین افراد مورد آزمایش، با اضافه کردن پروتئین موجود در رژیم غذایی خود، در عرض ۱۲ هفته ۵ کیلو وزن کم کردند.

۴– پروتئین کلسیم را از استخوان دفع می کند و موجب پوکی استخوان می شود.

عموماً این باور وجود دارد که مصرف پروتئین خاصیت اسیدی خون را افزایش می دهد و کلسیم را از استخوان دفع می کند و در نتیجه موجب پوکی استخوان می شود. گرچه این درست است که مصرف پروتئین بالا در کوتاه مدت دفع کلسیم را افزایش می دهد اما این این اثر در طولانی مدت باقی نمی ماند. واقعیت این است که از نظر علمی رابطه مستقیمی میان مصرف بالای پروتئین و کاهش ابتلا به پوکی استخوان و خطر شکستگی استخوان در سنین بالا مشاهده شده است.