دانلود اینستاگرام Instagram 24.0.0.11.201 برنامه رسمی اینستاگرام برای اندروید دانلود از اینستا(اینستاگرام) - Android Apps on Google Play دانلود استوری اینستاگرام – Android Apps on Google Play دانلود آلبوم محمدرضا شجریان بنام معمای هستی با بالاترین کیفیت/ بهتر موزیک دانلود آهنگ ساغر هستی از هایده از سایت فارس ترانه همراه متن آیا تو آن گمشده ام هستی؟ باربارا دی آنجلیس pdf - دانلود کتاب|دانلود کتاب صوتی| پانته آ جیم هلت: چرا جهان هستی وجود دارد؟ | TED Talk دانلود Bazaar 7.12.2 جدیدترین نسخه برنامه بازار برای آندروید نرم افزار بازار روز همراه - Android Apps on Google Play دانلود Daily Workouts 5.04 نرم افزار تمرینات ورزشی روزانه اندروید سه میلیون دانلود روزانه از Ovi نوکیا دانلود روزانه 6/1 میلیون نرم‌افزار از OVi dlroozane - دانلود روزانه View Channel - Tele-Wall - Telegram Share Service دانلود موبوگرام mobogram دانلود رایگان آخرین نسخه T4.2.1-M10.2 با لینک مستقیم جاروگرام ( تلگرام موبوگرام) – Android Apps on Google Play آموزش زمانبندی دانلود در موبوگرام ؛ دانلود خودکار عکس و فیلم | موبایل کمک مصاحبه رضا رشیدپور با امیر آقایی +دانلود ویدیو ( آپارات ) - سرزه امیر آقایی | تی وی پلاس اولین مجله ویدئویی ایران جزئیات قرارداد چهارصد میلیونی «امیر آقایی» با سازندگان «حریم سلطان» +ویدیو - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و جهان|TABNAK امیر آقایی:در فیلمنامه اولیه «پایان‌نامه» بازی می‌کنم

راه های تامین آهن مورد نیاز بدن رابشناسید!

رایج ترین نوع کم خونی یا آنمی، در واقع کاهش تعداد گلبول های قرمز خون است که در اثر کمبود آهن اتفاق می افتد. وقتی به اندازه کافی آهن به شما نرسد، بدن نمی تواند به اندازه کافی هموگلوبین تولید کند. هموگلوبین، ماده ای است در گلبول های قرمز که امکان حمل اکسیژن به بافت های بدن را
تاریخ انتشار: دوشنبه، ٢۴ مهر ٩۶

رایج ترین نوع کم خونی یا آنمی، در واقع کاهش تعداد گلبول های قرمز خون است که در اثر کمبود آهن اتفاق می افتد. وقتی به اندازه کافی آهن به شما نرسد، بدن نمی تواند به اندازه کافی هموگلوبین تولید کند. هموگلوبین، ماده ای است در گلبول های قرمز که امکان حمل اکسیژن به بافت های بدن را فراهم می کند. در نتیجه وقتی هموگلوبین کافی در بدن تولید نشود، ممکن است شما احساس ضعف، خستگی یا ناراحتی کنید. شاید اسفناج، مثل ملوان زبل به شما قدرت فوق بشری برای مبارزه با دشمنانتان ندهد اما این برگ های سبز و دیگر غذاهای حاوی آهن به شما در مبارزه با دشمنان مختلفی –مثل کم خونی– کمک می کنند.

حدود ۲۰٪ زنان، ۵۰٪ زنان باردار و ۳٪ از مردان در بدن خود، آهن به اندازه کافی ندارند. در بسیاری از موارد، راه حل این مشکل مصرف بیشتر غذاهای حاوی آهن است.

بدن چگونه آهن موجود در غذا را مصرف می کند؟

وقتی چیزی می خورید که حاوی آهن است، عمدتاً آهن از طریق بخش فوقانی روده کوچک جذب بدن می شود. آهن موجود در مواد غذایی دو نوع است: آهن با هِم و آهن بدون هِم. آهن با هِم از هموگلوبین می آید. این نوع آهن در غذاهای حیوانی که خودشان هموگلوبین دارند مثل گپشت قرمز، مرغ و ماهی یافته می شود (البته گوشت قرمز، مرغ و غذاهای دریایی حاوی هر دو نوع آهن هستند). بدن شما بیشتر آهن خود را از منابع با هِم تأمین می کند. آهن بدون هِم بیشتر در منابع تغذیه گیاهی یافت می شود.

مواد غذایی سرشار از آهن

چند منبع خوب آهن با هِم که ۳/۵ میلی گرم یا بیشتر آهن در آنها وجود دارد، عبارتند از:

– ۸۵ گرم گوشت گاو یا جگر مرغ

– ۸۵ گرم صدف یا ماهیچه

منابع خوب آهن با هِم با ۲/۱ میلی گرم یا بیشتر آهن، عبارتند از:

– ۸۵ گرم گوشت قرمز پخته شده

– ۸۵ گرم کنسرو ماهی ساردین

دیگر منابع آهن با هِم با ۰/۷ میلی گرم یا بیشتر آهن، عبارتند از:

– ۸۵ گرم مرغ

– ۸۵ گرم بوقلمون پخته

– ۸۵ گرم ماهی قزل آلا، سالمون، تیلاپیلا یا تن ماهی

مواد غذایی گیاهی حاوی آهن مثل عدس، لوبیا و اسفناج دارای آهن بدون هِم هستند. بدن ما توانایی کمتری در جذب این نوع آهن دارد اما به هر حال بیشتر آهن خوراکی از نوع بدون هِم است. چند منبع خوب آهن بدون هِم که ۳/۵ میلی گرم یا بیشتر آهن در هر وعده از آنها وجود دارد، عبارتند از:

– سریال های صبحانه غنی شده از آهن

– یک پیمانه لوبیا پخته شده

– نصف پیمانه پنیر سویا

– ۳۰ گرم کدو حلوایی، تخم کدو یا کنجد

منابع آهن بدون هِم با ۲/۱ میلی گرم یا بیشتر آهن، عبارتند از:

– نصف پیمانه باقالی، لوبیا قرمز یا نخود

– یک پیمانه قیصی زردآلو

دیگر منابع آهن بدون هِم با ۰/۷ میلی گرم یا بیشتر آهن، عبارتند از:

– نصف پیمانه لپه

– ۳۰ گرم بادام زمینی، گردو، پسته، بادام بوداده، بادام هندی یا تخمه آفتابگردان

– نصف پیمانه کشمش، برگ هلو یا آلوی خشک

– یک دسته بروکلی متوسط

– یک پیمانه اسفناج خام

– یک پیمانه پاستا (۳–۴ پیمانه پخته)

– یک اسلایس نان

– یک پیمانه برنج قهوه ای