20-10-2017@10:45:28 GMTزایمان طبیعی در بیمارستان رضوی یا سینا مشهد | تبادل نظر نی نی سایت کسی می دونه هزینه سزارین تو بیمارستان سینا مشهد چنده؟ | تبادل نظر نی نی سایت دومین زایمان در ایران با استفاده از هیپنوتیزم زایمان (سزارین یا طبیعی) در بیمارستان رضوی مشهد | تبادل نظر نی نی سایت کاش چون پائیز بودم … شعرهای فروغ فرخزاد و شهریار در حال و هوای پائیز انشا در مورد پاییز با مقدمه و نتیجه - بیوگرافی 98 7 تغییر مراقبت از پوست در فصل پاییز انشا درباره ی دندان درد با مقدمه تنه و نتیجه جشنهای باستانی پاییز - وحدت نوین خود آموز آمادگی دفاعی دهم - Android Apps on Google Play آمادگی دفاعی و آثار آن از دیدگاه قرآن - خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع پایگاه شخصی محمد مهزیار زرینه - دوست آن دانم که گیرد دست دوست/ در پریشان حالی و درماندگی در باب آداب دوست گزیدن و شرط آن دوستی و آداب آن از نگاه امیرالمؤمنین علی علیه‏ السلام دوست آن باشد که گیرد دست دوست معنی پریشان حالی - دیکشنری آنلاین آبادیس جعبه - ساختن کاردستی گل رز با کاغذ ساخت گل های کاغذی زیبا (42 عکس) - تاپ ناپ ساخت گل رز با کاغذ رنگی - کادومگ آموزش ساخت گل رز با کاغذ - شبکه‌ما
این صفحه شما را به مطلب زیر هدایت می‌کند:

متفورمین قرص لاغری نیست/چطور کالری های اضافه را بسوزانیم؟ - رژیم غذایی - تغذیه - سلامت نیوز

برای مشاهده مطلب فوق، از لینک مقابل استفاده نمایید: متفورمین قرص لاغری نیست/چطور کالری های اضافه را بسوزانیم؟ - رژیم غذایی - تغذیه - سلامت نیوز
این مطلب در وبسایت www.salamatnews.com منتشر شده است و «مجله پویا»‌ در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد. بیشتر بدانید
با عنایت به اینکه سایت «مجله پویا» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)
2017-10-20@10:45:28 GMT متفورمین قرص لاغری نیست/چطور کالری های اضافه را بسوزانیم؟ - رژیم غذایی - تغذیه - سلامت نیوز تندرستی نرم‌افزار خبرنامه RSS سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست. برای سوزاندن کالری ها چطور ورزش کنیم؟متفورمین قرص لاغری نیست/چطور کالری های اضافه را بسوزانیم؟ ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۱۳:۳۶ - کد خبر: 104908

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه:« رژیم های غذایی که به صورت دفترچه ها و کاغذهای چاپی در مطب ها و یا توسط پزشکانی که تخصصی غیر از تغذیه دارند یا از سوی پزشکان عمومی تجویز می شود خطرناک است.» از تجویز متفورمین به عنوان قرص لاغری از سوی برخی پزشکان عمومی انتقاد کرد.


دکتر سید مرتضی صفوی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره رژیم های کاهش وزن، گفت:« رژیم درمانی، رژیم های کاهش وزن و یا حتی رژیم های افزایش وزن باید با برنامه منظم علمی و زیر نظر متخصص تغذیه و یا مشاور تغذیه باشد تا فرد دچار مشکل نشود. متاسفانه بسیاری از افراد به صورت خودسرانه و بدون مشورت با متخصص رژیم می گیرند که دچار مشکلات و عوارض بسیاری می شوند.»


غذاهای پرکالری را حذف کنید
وی با تاکید براینکه حذف یا کاهش مصرف غذاهای پرکالری از برنامه غذایی زیر نظر متخصص تغذیه در کاهش وزن بسیار موثر است؛ گفت:« به عنوان مثال هر 100 گرم روغن چیزی حدود 900 کیلوکالری انرژی دارد در صورتی که 100 گرم کاهو تنها 20 کالری دارد یعنی تفاوت میزان کالری این دو ماده غذایی 45 برابر است. بنابراین داشتن برنامه غذایی مناسب بسیار مهم است. »


مصرف این 5 گروه غذایی را فراموش نکنید
این متخصص تغذیه افزود:« البته لازم می دانیم که 5 گروه غذایی اصلی که شامل کربوهیدرات، پروتئین، شیر و لبنیات، میوه و سبزیجات است همیشه در برنام غذایی فرد باشد تا بدنش دچار تحلیل نشود چرا که اگر به عنوان مثال فرد پروتئین دریافت نکند تحلیل عضلانی پیدا می کند و یا اگر لبنیات دریافت نکند دچار تحلیل استخوانی می شود و عدم مصرف هر کدام از این گروه های غذایی می تواند مشکلات جدی را برای فرد بوجود آورد.»


هر سنی رژیم غذایی خاصی دارد
وی خاطرنشان کرد:« نکته مهم این است که رژیم غذایی برای گروه های مختلف سنی و شرایط فیزیولوژی مختلف مثل بارداری، شیردهی، دوران رشد، دوران سالمندی متفاوت است لذا نمی توان رژیم غذایی واحدی را به افراد توصیه کرد.»


میوه ها و سبزیجات را دریابید
دکتر صفوی توصیه کرد:« بهتر است میان وعده ها از گروه میوه ها و سبزیجات حدود 2 تا 4 سهم میوه و بین 3 تا 5 سهم سبزیجات باشد ولی برای مصرف لبنیات توصیه به استفاده از لبنیات کم چرب می کنیم همچنین از گروه گوشت ها مصرف گوشت بدون چربی توصیه می شود و لازم است هفته ای دو بار خوراک دریایی در برنامه غذایی گنجانده شود. همچنین باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنند و از گروه نان ها توصیه به مصرف نان های سبوس دار می کنیم تا ویتامین و املاح مورد نیاز را به بدن برساند.»


ورزش خوب برای کاهش وزن چه ورزشی است؟
وی با تاکید بر اینکه داشتن رژیم غذایی مناسب زیر نظر متخصص اولین قدم برای کاهش وزن است؛ گفت:« دومین قدم برای کاهش وزن، ورزش است و توصیه به 45 دقیقه پیاده روی با قدم های کشیده در روز می کنیم.»


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود:« ورزشی خوب است که عرق آور بوده و نفس را به شماره اندازد همچنین لازم است ورزش روزانه به صورت منظم انجام شود و بهتر است با معده خالی باشد. بنابراین ورزش در صبح زود، 4 بعداظهر و آخر شب بهترین زمان برای ورزش جهت کاهش وزن است. اما بلافاصله نباید بعد از غذا خوردن ورزش کرد چرا که فرد دچار مشکلات گوارشی و دل درد شده و ممکن است دچار مشکلات جدی پیدا شود.»


چطور کالری های اضافه را بسوزانیم؟
وی با بیان اینکه ورزش به سوخت و ساز بهتر بدن کمک می کند و از بیماری های گوارشی مثل یبوست جلوگیری می کند؛ گفت:« در صورتی که فرد 5 کیلومتر پیاده روی معمولی در ساعت داشته باشد حدود 5 کیلوکالری می سوزاند و اگر آن را تبدیل به کوهنوردی کند، می تواند 10 تا 15 کیلوکالری کم کند و اگر 60 دقیقه راه رود 300 کیلوکالری از دست می دهد و بسیار خوب می تواند از این راه کالری های دریافتی اش را بسوزاند و اگر غذای زیادی دریافت کرده باشد مثلا در میهمانی میوه و شیرینی جات صرف کرده باشد این بهترین راه برای جبران آن است.»


مصرف مکمل ها فقط با نظر متخصص تغذیه
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مصرف مکمل ها و داروهای لاغری زیر نظر پزشک متخصص به عنوان سومین قدم برای کاهش وزن یاد کرد و گفت:« متاسفانه برخی عطاری ها داروهایی به اسم داروهای لاغری تجویز می کنند که معلوم نیست از نظر بهداشتی با چه وضعیتی تهیه شده و چه ترکیباتی دارد و هیچ سازمان و ارگانی آن را تایید نکرده است و متاسفانه افراد با مصرف این داروها دچار مشکلات کبدی و کلیوی می شوند. البته داریم داروها و مکمل هایی که کمک کننده به لاغری هستند ولی هرکدام معنا و مفهوم خاصی دارد.»


متفورمین، قرص لاغری نیست
وی با ابراز تاسف از تجویز قرص متفورمین به عنوان قرص لاغری توسط برخی از پزشکان عمومی گفت:« متاسفانه مراجعین زیادی داشتم که با حالت سرگیجه، سردرد و افت فشار و افت قند مراجعه کرده اند و متوجه می شویم که مدت هاست به توصیه پزشک برای کاهش وزن این قرص را مصرف کرده اند در حالی که داروی متفورمین داروی کاهش قند است و داروی لاغری نیست.»


داروهای لاغری برای همه قابل نسخه پیچی نیست
این متخصص تغذیه با بیان اینکه برخی داروها را می توانیم برای افراد توصیه کنیم ولی به طور کلی برای همه افراد نمی توانیم نسخه پیچی کنیم؛ گفت:« به عنوان مثال "ال کارنتین" دارویی است که به صورت قرص ؛ کپسول و شربت در بازار موجود است که فقط در مواردی از سوی متخصص تغذیه تجویز می شود که می خواهیم فرد چربی های خود را از دست داده و به وی مصرف پروتئین را توصیه کنیم تا عضله بیاورد ولی حتما مصرف این دارو باید همراه با ورزش باشد و در واقع باید قبل از ورزش مصرف شود در غیراینصورت در کلیه ها رسوب می کند.»


دکتر صفوی هشدار داد:« مصرف این دارو در افرادی که ورزشکار نیستند و از آن برای چربی سوزی استفاده می کند خطرناک بوده و در کلیه رسوب می کند بخصوص اگر فرد زمینه بیماری کلیوی داشته باشد. بنابراین افراد قبل از مصرف این دارو ابتدا به پزشک مراجعه کنند.»


فریب رژیم های کاغذی را نخورید
وی افزود:« رژیم های غذایی که به صورت دفترچه ها و کاغذهای چاپی در مطب ها و یا توسط پزشکانی که تخصصی غیر از تغذیه دارند یا از سوی پزشکان عمومی تجویز می شود خطرناک است. حتی بسیاری از افراد در باشگاه ها و یا سالن های آرایش توصیه به رژیم های غذایی و مصرف داروها و مکمل ها می کنند.»


دکتر صفوی تاکید کرد:« رژیم غذایی باید رو در رو باشد به این معنی که از فرد مراجعه کننده تاریخچه بیماری های احتمالی اش را بپرسیم، بدانیم قبلا چه رژیم هایی گرفته و در حال حاضر چه رژیمی دارد و چه داروهایی مصرف می کند تا بدانیم اکنون چه رژیمی برای وی مناسب است و آیا نیاز به مصرف مکمل دارد. همچنین اگر آزمایش بیوشیمیایی لازم باشد برای وی توصیه کنیم تا قند خون ، کم خونی، کمبود کلسیم و ویتامین d چک شود و یا مشخص شود دچار کبد چرب است یا خیر.زمانی که این اطلاعات را بدست آوردیم تجویز لازم را برای فرد کنیم نه اینکه به وی توصیه به مصرف متفورمین کنیم!»


دستگاه های ورزشی استاندارد راهی برای کاهش وزن
وی استفاده از دستگاه های ورزشی استاندارد را به عنوان چهارمین راه برای کاهش وزن یاد کرد و در پایان گفت:« استفاده از دستگاه های ورزشی را به طور کلی رد نمی کنیم چرا که دستگاه هایی در دنیا داریم که FDA آن را تایید کرده است و کارشناسی شده است.»

2014-02-18 13:36 › › برچسب‌ها اشتراک گزاری: مطالب مرتبط نظر خود را بنویسید نام: (ضروری) ایمیل: (ضروری) وبسایت: نظر: کد امنیتی: نظرات برنامه نویسی اندروید باسلام
ممنون از پست خویتون. 1395/08/19 09:38 پربیننده‌ترین اخبار آخرین اخبار در صورتیکه تمایل به دریافت خبرنامه سلامت نیوز را دارید، آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شرط مهم سلامت یک جامعه توانمندی مردم در جستجو، دریافت و به کار گیری اطلاعات سلامت است، سلامت نیوز شریک سلامت جامعه ایرانی است. 0.76262s, 20q
طرز تهیه کباب شیشلیک شاندیز در متن زیر به ذکر طرز تهیه کباب شیشلیک شاندیز پرداخته ایم. در ادامه خوانید: مواد لازم گوشت دنده گوساله یا گوسفند 1 کیلوگرم ماست 1 لیوان زعفران دم شده 2 قاشق غذاخوری پیاز 5 عدد گوجه فرنگی 10 عدد آبلیمو 3 قاشق غذاخوری روغن 10 قاشق غذاخوری طرز تهیه : برای تهیه شیشلیک باید از گوشت
بیماری های موثر در به خطر افتادن سلامت ناخن ها قسمت عمده ناخن، از پروتئینِ کراتین تشکیل شده است. طرز قرار گرفتن رشته های کراتین، عامل استحکام ناخن هاست. البته صفحه ناخن غیر از کراتین، مقداری آب و چربی هم دارد و اثری از املاح معدنی مثل کلسیم در ناخن نیست. شکننده بودن ناخن می تواند، علت میکروبی و قارچی داشته باشد و نیاز به بررسی دارد. در
در خواب هم کالری بسوزانید! کمبود خواب به خستگی و نوسانات خلقی منجر می شود. هر فردی از این موضوع آگاه است که هرچه کمتر بخوابد، در ادامه احساس خستگی بیشتر و افت عملکرد خود را تجربه می کند، اما قسمت بد ماجرا این است که اثرات اینچنینی پس از گذشت چند روز نادیده گرفته می شوند. شما به انجام فعالیت های خود
راه های تامین آهن مورد نیاز بدن رابشناسید! رایج ترین نوع کم خونی یا آنمی، در واقع کاهش تعداد گلبول های قرمز خون است که در اثر کمبود آهن اتفاق می افتد. وقتی به اندازه کافی آهن به شما نرسد، بدن نمی تواند به اندازه کافی هموگلوبین تولید کند. هموگلوبین، ماده ای است در گلبول های قرمز که امکان حمل اکسیژن به بافت های بدن را
آیا اسفنج ظرفشویی نیاز به ضد عفونی شدن دارد؟ شما هم جزو کسانی هستید که اسفنج ظرفشویی تان را ضدعفونی می کنید؟ شستن اسفنج کار اشتباهی است، ما آن را تضمین می کنیم. در واقع، اصلا نباید اسفنج ظرفشویی را ضد عفونی کنید. مطالعه ای که اخیرا در مجله گزارش های علمی (Scientific Reports) منتشر شده، کاملا واضح بیان کرده که تنها راه خلاص شدن از
فواید و مضرات مصرف چغندر چغندر سرشار از مواد مغذی سالم است، که از آن جمله می توان به پنج ویتامین ضروری، کلسیم، آهن، پتاسیم، و پروتئین اشاره کرد. اما این ماده غذایی می تواند عوارض جانبی شگفت انگیزی نیز داشته باشد. چغندر حاوی سطوح بالای عوامل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، که مطالعات نشان داده اند ممکن است به کاهش خطر
طرز تهیه ترشی لبو با آمدن فصل پاییز و شروع اضافه شدن ترشی به وعده های غذایی خانواده ها، شاید بد نباشد این ترشی خوشمزه راتهیه کنید. در ادامه دستور تهیه ترشی لبو را بخوانید. مواد لازم لبو (چغندر) 1 کیلو نمک به میزان لازم سرکه سفید به میزان لازم آب 2 لیوان طرز تهیه: لبوها را بشویید و داخل قابلمه
شایعات غذایی را بشناسید! شایعات غذایی که تعدادی از آن ها را قبلاًً معرفی کردیم همان باورهای غذایی غلطی هستند که عموم مردم به آن ها باور دارند ولی از نظر علمی هیچ پشتوانه ای ندارند. در مطلب زیر با برخی از این عادت های غلط آشنا شوید. ۱– خوردن چربی شما را چاق می کند، پس برای کم کردن وزن
اثرات مثبت و منفی نوشیدن سرکه سیب را بشناسید! ، سرکه سیب یکی از محصولات پر استفاده در جهان است. این ماده برای بهبود عطر و طعم غذا در آشپزی استفاده می شود و همچنین از چاشنی های محبوب برای سالاد است. نوشیدن سرکه سیب حتی زمانی که رقیق شده است، برای افرادی که به اولسرها یا دیگر اختلالات دستگاه گوارش مبتلا هستند، توصیه نمی شود، زیرا
چگونه گوشی های قاچاق را تشخیص دهیم؟ اگر بخواهید گوشی تلفن همراه بخرید ممکن است اسیر شیادان و قاچاق فروشان شده و پولتان به هدر رود. گمرک ایران دو روش را برای استعلام گوشی های همراه برای قاچاق یا غیرقاچاق بودن معرفی کرده که در آستانه اجرای طرح رجیستری رای کاربران بسیار کارآمد خواهد بود. در ادامه بخوانید: با اعلام زمان قطعی برای اجرای
چگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟ این روزها احتمال اینکه مردم سرما خورده و یا به آنفلوآنزا مبتلا شوند، بسیار زیاد است تا جایی که بسیاری از آنها برای پیشگیری به سراغ واکسن آنفلوآنزا می روند. قرار دادن دست ها روی پیشخوان فروشگاه ها و یا گرفتن میله اتوبوس ها، اولین مرحله در ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا هستند. در ادامه بیشتر بخوانید:
تبلیغات متنی